مجله زیبایی

راهنمایی درباره میزان استفاده ضد آفتاب

راهنمایی درباره میزان استفاده و مصرف ضد آفتاب

چه محصولی غیر از ضد آفتاب از ما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد، از شروع زودهنگام چین و چروک جلوگیری می کند و بلافاصله پس از استفاده بر روی پوست عمل می کند؟

اما سوالی که پیش می آید این است که میزان استفاده و مصرف ضد آفتاب چقدر باید باشد؟ در این مقاله کارشناسان میزان SPF مورد نیاز را برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV بررسی می کنند. در این مطلب به صورت جامع درباره میزان استفاده و مصرف ضد آفتاب پرداخته ایم.

چه مقدار ضد آفتاب بزنیم؟ میزان صحیح استفاده از ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از بهترین روتین مراقبت از پوست در صبح است. مطالعه‌ای در سال 2016، سابقه آفتاب سوختگی شدید را با احتمال بیشتر ابتلا به سرطان پوست در آینده مرتبط دانست.

به گفته بنیاد سرطان پوست، یکی از موثرترین راه‌ها برای محافظت از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع است که در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند؛ متخصصین پوست  می گویند: ما با استفاده از ضدافتاب می توانیم از اشعه های مضری که می توانند پیری زودرس و خطر سرطان پوست را افزایش دهند، محافظت کنیم. اما استفاده از مقدار مناسب ضد آفتاب گام مهمی در کاهش خطر آسیب ناشی از نور خورشید است.

اما در پاسخ به این سوال که چقدر از کرم ضد افتاب باید استفاده کنیم، مقدار توصیه شده یک اونس (28 گرم) ضد آفتاب برای کل صورت و بدن کافی است. به گفته متخصصین پوست و کارشناسان، سر و گردن شما بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند.
حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه 28 گرم یا یک اونس را اندازه گیری کنیم؟ در ادامه این مطلب با روش های اندازه گیری میزان استفاده و مصرف ضد آفتاب آشنا خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *